Saturday 12 September 2009

KHAS BUAT PARA PROFESOR DI MALAYSIA


kali ni aku tak nak crita pasal politi...aku nak cerita pasal pensyarah kat tempat aku belajar di UPM dan tempat aku kije di UKM...kekadang aku tak paham..universiti kita ni banyak dah bilangan profesor nya...tetapi bila ngajar masih lagi pakai buku dari western tu...Schmidt ler...Kotler ler....abis tu...yg korang taraf profesor ni..apa kejadahnya.....aku teringat lagi PST dalam majalah Gila-gila dulu....mungkin dia lebih pandai dari korang yang taraf profesor ni...gaji dah la ngalahkan menteri...diam-diam dapat lebih 6K ke atas...pak menteri tu...kesian...nak dapat 6K pun terpaksa kongsi dengan kawasan parlimen masing-masing. So aku harap kepada semua Profesor di Malaysia ni...insaflah..dan ambil iktibar....kembangkan diri tu..cuba tandingi negara barat...jangan asyik berkokok dalam negara sendiri je...
Yang kedua nya,....aku nak komen....ada le sorang prof tu...cakap pasai strategic plan memang hebat giler...tapi aku nak tanya laa..dalam realiti business buleh ke kita adapt benda-benda tu semua....baru nak fikir dah melopeh....so...aku cadangkan pendidikan kita di menara gading malaysia ni sepatutnya para pensyarah jangan hanya duduk kat kerusi je...tetapi sesekali kenalah bekerja seperti individ yang lain..bukan apa..kita sekarang perlu kan realiti..bukan fantasi..so ..semua ilmu tu mestilah bersifat realistik dan reliable..bukannya kos sejarah...perghhh...apa aku merepek ni....oklah...cukup dulu

No comments: