Friday 26 June 2009

BANGKIT DARI TIDUR WAHAI UMNO



Sana sini kedengaran ceramah umum baik daripada PAS,PKR mahupun DAP, dan yang tidak sedap di dengar iaitu ramai juga yang terpedaya dengan kata-kata mereka, tak lain tak bukan asyik menghentam UMNO dan BN. Macam-macam fitnah yang dilemparkan dan ada juga kutukan-kutukan yang maha hebat, politik Perak dijadikan sebagai alat untuk menagih simpati orang ramai, dan terutamanya kaum melayu, Pak-pak Haji yang berserban mudah terpedaya dengan kata-kata mereka ini begitu juga dengan anak muda arus perdana yang dahagakan berita-berita sensasi akibat daripada buta sejarah.
Tetapi di mana hilangnya pahlawan-pahlawan Umno, seolah-olah diam sahaja dan kita harus ingat bahawa dalam budaya masyarakat sekarang, diam itu maksudnya kita meng’iya’kan kenyataan mereka, dan segala tohmahan dan kutukan yang dilemparkan itu. Saya menyokong kepimpinan sekarang yang nampaknya tegas dan berusaha dalam memenangi hati rakyat tetapi wahai Ahmad Maslan, jika kita bergerak sendirian tanpa sokongan dari akar umbi maka sia-sia lah usaha kita ini. Saya menjelaskan di sini iaitu kerana nampaknya usaha Ahmad Maslan selaku Ketua Penerangan Umno dalam memenangi hati rakyat dengan mendekati mereka sehingga lah kepada bersama-sama dengan penduduk kampung merupakan usaha yang murni tetapi pernahkah langkah ini di perjelaskan sehingga ke akar umbi kerana dapat dilihat ketua-ketua penerangan di peringkat cawangan ada yang terpinga-pinga seolah-olah tiada hala tuju dalam menggapai niat murni tersebut.
Sedangkan harus kita ingat iaitu kenyataan Timb Presiden bahawa kita hanya ada masa selama 2 tahun sahaja, tetapi mengapa diam wahai UMNO…BANGKIT LAH DALAM USAHA KITA UNTUK MENAWAN KEMBALI HATI RAKYAT DAN BUKTIKAN KEPADA RAKYAT BAHAWA HANYA UMNO LAH YANG DAPAT MEMARTABATKAN ORANG MELAYU….

No comments: