Thursday 27 November 2008

apabila tun teja bertemu tun fatimah



assalamualaikum

maaf agak lama tak kembali kerana baru saja pulih dari demam. Kata orang penyakit tu menghapuskan dosa.hehe...tapi mana ada manusia di dunia ini yang ingin mendapat penyakit apatah lagi mencari penyakit....so dalam ruangan kali ini adakah benar boleh dikatakan tun fatimah (Shahrizat) mencari penyakit dengan cuba bertarung dengan tun teja (Rafidah -iron lady)...fikirkanlah...

bagi pandangan saya, terdapat banyak persoalan , antaranya ;

1. adakah ini permainan politik wanita umno semata-mata, dengan tujuan menyekat azalina daripada mendapat cukup pencalonan tetapi akhirnya strategi memakan diri kerana ada ahli yang tidak bersetuju. (benar ke Datuk Kamalia tak setuju?)

2. Siapa yang untung ketika ini? sudah tentu datuk kamilia, cuba fikirkan bukannya banyak pencalonannya hanya 57 sahaja berbanding shahrizat untuk jawatan naib ketua. tetapi kenapa shahrizat takut? tak pasal-pasal kamilia menang tanpa bertanding.

3. mengapa tiba-tiba shahrizat bertukar angin, siapa yang memberinya dorongan untuk bertanding? dah tentu 'suara-suara' gergasi????

4. mengapa rafidah seboleh-boleh nak juga sehingga Jun 2009. apa yang pentingnya 3 bulan antara Mac hingga Jun tersebut?

5. Apa akan jadi sekiranya rafidah menang nanti? dah tentu beliau akan memegang jawatan selama 3 tahun lagi.

6. Apa akan jadi kepada Shahrizat apabila tewas nanti? jadilah seperti Zaharah Sulaiman.

Sekian, wassalam

No comments: