Tuesday 14 October 2008

Hindraf Semakin Kurang Ajar

Tentunya ramai yang merasa panas hati bila mengenangkan kejadian pada 1 syawal tempohari di mana sekumpulan malaon yang berbaju merah 'keling' telah dapat menyusup masuk ke dalam rumah terbuka PM dan membuat kacau di situ....apa ini paria...sungguhpun kau tak puas hati dengan kerajaan tetapi hormat lah sikit majlis orang. kalau ikutkan hati aku sebagai PDRM dah lama dah aku masukkan semua 'penjenayah' tersebut dalam lokap.

Yang aku hairannya punya lah baik bangsa kita ni (orang melayu) tak pun nak marah sampai beri penerajang ke kat hindraf ini, sampai ada yang kata "takpe...itu lah contohnya demokrasi di Malaysia"...sadis sungguh aku bila mendengar kenyataan tersebut daripada Presiden Pas.....hampeh...

tindakan kerajaan kita pun aku rasa dah lambat, dah hampir dua minggu kita sambut syawal, baru 2 hari lepas dalam 'paper' aku baca yang kerajaan digesa ambil tindakan keras terhadap hindraf kerana pertubuhan tersebut tidak pernah berdaftar. tapi senyap je...

aku nak peringatkan di sini...bahawa pernah tak kita rujuk statistik populasi di Malaysia ini, berapa ramai India di Malaysia .....so aku harap faham-faham ler...jangan kita layan sangat mereka yang minoriti ini kerana lebih baik kita jaga yang majoriti....

No comments: