Monday 15 September 2008

keluarga 74

aku tertarik hendak memulakan blog ini kerana terpanggil dengan dakyah-dakyah yang kadangkala merisaukan diriku dan juga anak bangsa ku kemudian hari kelak. Aku ingat betapa susahnya abah aku dulu semasa ingin membesarkan anak-anaknya, dengan gaji cikgu sekolah rendah yang hanya RM1,000 dan emak aku suri rumah saja dan abg long aku di Uitm, aku di UKM, uda di Uitm, ayu di UM, dan juga ani dan ariff yang masih bersekolah, tapi abah aku mampu menyara kami sehingga berjaya di menara gading dan Alhamdulillah 4 daripadanya telah pun bekerja.
Terus terang aku katakan Umno lah yang banyak membantu kami sekeluaga, kerana perjuangan abah aku selaku Ketua Cawangan adalah perjuangan yang sejati tanpa berkepentingan. Aku sangat menyanjung abah aku.

1 comment:

BPR said...

Betul kata ko... pejuang sebenar memang sukar dicari.... tapi sejauh mana diorang ni nak ikut nasihat itu terpulang kepada kebijaksanaan masing-masing. Yang aku tau, kebanyakannya berfikiran cetek dan hanya mengikut arus je. Kadang kadang jika ditanya tentang sejarah langsung tak tau... konon nak memperjuangkan kesamarataan... aku takut anak keturunan kita je yang duduk samarata.. orang lain terus kaya raya....